Celebrate your Principia

I anledning af Principias 25 års jubilæum skabte vi en strategi og et kampagnekoncept til facebook for at give brandet flere kvalitetsfølgere og hæve mærkevarepræferencen hos målgruppen.

Det skabte stor interaktion med målgruppen og gav over 50 procent flere følgere i de fem måneder, jubilæet blev fejret på facebook.

Facebookstrategi Principia

Principia-cykel-kampagne-limited25th

For at skabe opmærksomhed omkring det danske cykelmærke Principias 25 års jubilæum udviklede vi en strategi for deres facebookside samt en tilknyttet kampagne, der havde til formål at få målgruppen til at interagere med og involvere sig i Principia som brand.

Her tog vi udgangspunkt i Principias iboende historiske brandværdi, som de danske cykelentusiaster har en række stærke følelsesmæssige præferencer for. Formålet var at bruge denne herlighedsværdi til at øge mærkevarepræferencen hos målgruppen.

Derfor målrettede vi boostede statusopdateringer til danskere, der interesserer sig for cykler og cykling, og opfordrede til at deltage i en konkurrence om at vinde månedlige præmier i form af gear fra Principia samt en hovedpræmie på et nummereret eksemplar af alu-stellet The Limited 25th.

For at undgå interaktion fra den store masse af personer, der deltager i alle slags konkurrencer og ikke nødvendigvis er en del af målgruppen, var hovedpræmien således et selvbyggerprojekt, som kun kunne vindes ved at uploade billeder af egne cykeloplevelser.

 

Principia-cykel-celebrate-your-principia

Kampagnekoncept

Kampagnekonceptet ”Celebrate your Principia” skabte et fællesskab, hvor alle nuværende eller tidligere ejere af Principia-cykler blev inviteret til at fejre, at de er en del af brandet – og til at fejre alle de små og store personlige sejre, de har haft på cyklen i form af billeder, som de uploadede på Principias facebookside. Et fællesskab alle har mulighed for at være en del af. Hvis de vel at mærke kører Principia eller en gang har gjort det.

Principia-cykler-logo

Ved at tilbyde cykelentusiaster at blive en del af et Principia-univers knyttes målgruppen tættere til brandet, så de får en højere mærkevarepræference – og vi understreger, at det er en livsstil at køre Principia.

Billedstil

I forbindelse med jubilæumskampagnen ændredes billedstilen således, at facebooksiden viste historiske Principia-cykler fra 90’erne og 00’erne for at skabe genkendelse hos målgruppen og cementere Principia som et historisk, dansk brand.

Ved at fremhæve en cykel fra 90’erne som en vintagecykel eller et samlerobjekt tales værdien af hele brandet op, og købet af en hel ny cykel gøres således også mere attraktivt – for ved at købe en ny Principia bliver målgruppen netop en del af hele den historie, der knytter sig til brandet.

Nemlig historien om danskproducerede kvalitetscykler i et design og en teknologi, der holder kilometer efter kilometer og år efter år.

Principia-kampagne-cykel