Strategisk kommunikation for SACKit

En kombineret kommunikationsmanual og designmanual ensretter SACKits kommunikation og angiver mål og retning i markedsføringen af alle virksomhedens produkter.

Manualen er skabt ud fra strategien om at sikre et ensartet udtryk i alle lande, hvor produkterne forhandles, og danner således også grundlag for vores kampagnearbejde for SACKit.

Designvirksomheden SACKit har inden for få år udviklet og lanceret en række succesfulde produkter og subbrands som SACKit, WOOFit, RETROit og Brandbag. Disse har kommunikativt og visuelt fået et ensartet udtryk i en kommunikations- og designmanual, hvor vores samarbejdspartner designbureauet Det nye sort har defineret de visuelle retningslinjer. På samme måde har Studio 03 skabt billedestilen.

Manualen indeholder byggestenene, når SACKit eller udenlandske forhandlere har brug for hurtigt at kunne producere materiale til messer eller andre markedsføringstiltag. Det sparer tid og penge – og giver SACKit et mere professionelt udtryk udadtil. Samtidig er den et operationelt redskab, når vi udarbejder reklamekampagner og pr-indsatser i samarbejde med SACKits kommunikationsafdeling.

Sackit-moveout-kampagne

MOVE OUT!

Da SACKit lancerede deres storsælgende RETROit-stol i udendørsudgaven RETROit Cobana opstod der et uforudset problem. Stolen var simpelthen for pæn til, at kunderne kunne forestille sig, at den kunne tåle at stå ude under åben himmel. Alle kunne jo se, at den tydeligvis var et designmøbel til stuen.

Løsningen blev en kampagne, hvor forårsmanifestet ”MOVE OUT!” opfordrer alle til at komme ud af det mørke hjem, de har gemt sig i hele vinteren – og ud i naturen. Ud i den bedste tid! Naturligvis velanbragt i den stilfulde og komfortable RETROit Cobana. For selvom stoffet bedrager, er stolen både vandafvisende, lysægte og slidstærk.

I kampagnen formidler vi historien om, hvordan RETROit Cobana skaber sammenhæng mellem inde- og udeliv og gør det muligt at flytte stuens stilistiske udtryk og komfort ud på terrassen eller altanen, der således integreres i boligen og forvandles til hjemmets største rum. Helt uden besnærende vægge og med uendeligt højt til loftet.

Kampagnen blev nomineret i kategorien “print” til Årets Brøl 2015.

Sackit-woofit-happy-headphone

FEEL HAPPY

For at lancere WOOFit Headphone fra SACKit ønskede vi at skabe en unik position for produktet i markedet og forbrugerens bevidsthed.

Udfordringen var, at WOOFit Headphone ikke kan differentieres ved sine ellers smarte produktegenskaber som for eksempel wireless og active noice cancellation, da mange konkurrerende produkter delvist kan det samme.

Selvom vi var begejstrede over designet, var det heller ikke et primært parameter på grund af, at andre i det marked sidder meget hårdt på den position. Desuden er godt design i høj grad en smagssag.

SACKit-kampagne-happy-headphone
SACKit-kampagne-happy-headphone

Derfor skabte vi et kampagnekoncept, der tager udgangspunkt i, hvad der sker, når du hører musik.

For musik er synonym med følelser. Musik forstærker det humør, du er i – eller kan bruges til at komme i godt humør. Så med konceptet spiller vi på alle de positive følelser, der er forbundet med at høre musik. Vel at mærke at høre musik i WOOFit Headphone.

Samtidig personificerer vi produktet ved at fremstille høretelefonerne som forskellige smileyer, der interagerer med beskueren. Og som er blevet brugt flittigt at målgruppen på både facebook og Instagram under lanceringen.

Vi er i SACKit ovenud tilfredse med Public Image, der hjælper os med at løfte vores brands image og viser os i den rigtige retning med hensyn til pr og kommunikation. Hermed de bedste anbefalinger.
Kristoffer Brigham Glerup, CEO, SACKit