Pr rimer på ROI

Med en international pr-strategi har danske SafeEx, der leverer et softwarebaseret system til sikkerhedsinspektioner inden for offshore, fået omtale i en lang række fagmedier i hele verden.

Bare én af pr-indsatserne målrettet internationale fagmedier inden for offshore-branchen gav SafeEx en ordre på 800.000 i Kroatien.

Kan det betale sig at lave pr? Ja, det kan du gange med hundrede, hvis du hedder SafeEx og bruger Public Image som pr-bureau. Én konkret indsats, hvor den udsendte pressemeddelelse gav redaktionel omtale i otte internationale medier, fik telefonen til af ringe hos SafeEx. I den anden ende af røret var kroatiske STS PLIN, der udfører sikkerhedsinspektioner for blandt andre Hempel. En flyvetur og en produktpræsentation senere var STS PLIN kunde hos SafeEx.

SafeEx leverer en software og et RFID-baseret system, som inspektionsfirmaer bruger til at lave sikkerhedsinspektioner inden for offshore-branchen, hvor teknologien benyttes hos for eksempel DONG Energy, Statoil og malaysiske Petronas.

Strategien i samarbejdet mellem SafeEx og Public Image er at formidle virksomhedens succeshistorier i de internationale fagmedier for at hæve deres kendskabsgrad og skabe efterspørgsel hos potentielle kunder i markedet. Og den strategi har haft stor effekt.

Desuden oplever SafeEx, at det har lettet deres kanvas-salg, at de potentielle kunder har kendskab til dem, fordi de har set virksomheden omtalt i medierne.

STS henvendte sig direkte, fordi de havde læst artiklen om os, og på den baggrund har vi genereret omsætning for 800.000 kroner. Derudover har vi lavet et strategisk samarbejde med STS, så vi kører opgaver i fællesskab på det kroatiske marked.
Henrik Andersen, CEO, SafeEx
Siden vi startede samarbejdet med Public Image har vi på ét år haft flere direkte henvendelser end de foregående seks år tilsammen, og en stor del skyldes pr. Vi kan aflæse hver enkelt pr-indsats i trafikken på vores website.
Henrik Andersen, CEO, SafeEx
SafeEx-inspektion