Derfor bør nyhedsbrevet være en del af din eksterne kommunikation

Rasmus Gregersen

Pr- og kommunikationsrådgiver

26 22 62 97
[email protected]

Vidste du, at vi hver dag bruger over tre timer på vores arbejdsmail og over to timer på vores private mail?

Tallene er amerikanske – indsamlet af it-giganten Adobe – og kan ikke nødvendigvis overføres direkte til danske forhold. Men i en tid, hvor mange virksomheder bruger krudtet på sociale medier, er det et fingerpeg om, at e-mailen rummer et potentiale, som ofte undervurderes. 

5 gode grunde til, at nyhedsbrevet bør være en del af din eksterne kommunikation:

 

1. Flertallet foretrækker e-mail frem for telefon og sociale medier, når de skal modtage information fra virksomheder (det gælder især B2B).

 

2. E-mail er i vækst. 94% af danskerne brugte e-mail i 2018 mod 88% i 2012. Antallet af e-mail-brugere på verdensplan forventes at vokse fra 3,9 mia. i 2019 til 4,5 mia. i 2024.

 

3. Rækkevidden for virksomheders indhold på de sociale medier bliver stadigt mindre. På Facebook må du som virksomhed regne med, at mindre end 2% af dine følgere ser dine opslag.

 

4. Indsamling af data. Hvem åbner dit nyhedsbrev, og hvad klikker de på? Adgangen til data om dine modtagere er en af de største styrker ved nyhedsbrevet. Ved at analysere brugernes adfærd kan du målrette din kommunikation og sikre, at indholdet af dit nyhedsbrev er relevant for den enkelte.

 

5. Alle kunderejser starter digitalt! 80 procent af researchen foretages online, når en B2B-indkøber skal finde en ny leverandør. Et nyhedsbrev styrker din eksterne kommunikation og øger din synlighed over for potentielle kunder.