Skru op for kongerne af Aalborg Karneval

Et prisvindende radiospot med Jonny Hefty samt festlig optakt med party- og smølfekongen Johnny Reimar.

Aalborg summer af liv, når Aalborg Karneval indtager byens gader med 65.000 feststemte og udklædte deltagere og 100.000 tilskuere. Festen begynder allerede i radiospots med kongerne af karneval, Jonny og Johnny.

 

Karneval lugter af øl. Det samme gjorde årets Kong Karneval i 2014 aka Aalborg-rapperen Jonny Hefty, der lagde stemme til radiospottet. Han greb mikrofonen i den ene hånd og en bajer i den anden, da Aalborg Karneval ønskede at udbrede kendskabet til den nye karnevalsøl. Taktikken virkede, og karnevalsøllet flød i så ”Hefty” en strøm, at detailhandlen flere steder måtte melde udsolgt. Desuden blev rapperens udtryk ”ork satme” brugt flittigt på gader og stræder under og efter karneval. DJ Static leverede musikken fra musiknummeret ”Kom igen” til radiospottet.

Radiospottet vandt i 2015 en pris ved Årets Brøl i kategorien “radio”, som Erhverv Norddanmark uddeler for virkningsfuld kommunikation.

Aalborg Karneval har igen i 2016 benyttet radiomediet effektivt til at starte festen i dagene op til karneval og informere om årets tiltag. Public Image har lavet radiospottene med festlig deltagelse af partykongen og karnevalskongen, Johnny Reimar. Radiospottene fortæller om de fantastiske oplevelser, der venter deltagerne til årets karneval, og opfordrer til at gøre sig klar ved at købe drikkevarer, armbånd og adgang til temafester.

Aalborg_karneval
At mærke suset i radioen under spottene var helt ubeskriveligt, og det er helt klart en af grundene til at ”ork satme” blev sagt mange gange under Aalborg Karneval 2014. I alt nåede Aalborg Karneval at sælge 257.000 karnevalsøl. I 2016 er salget af drikkevarer steget yderligere 300 procent.
Kresten Thomsen, daglig leder af Aalborg Karneval