Pr for Aalborg Pirates vender synkende skude

I sæson 2014/15 talte alle om, at ishockeyklubben Aalborg Pirates var tæt på konkurs og i dyb krise. I 2015/16 blev en ambitiøs pr-strategi søsat for at vende et falmende image til et stærkt omdømme.

Public Image var med på holdet for at udarbejde pr-strategien og understøtte indsatsen for at formidle de gode pr-historier om Cool East  med fokus på overskud til at arbejde med social ansvarlighed og positive fortællinger om sunde og meningsfulde aktiviteter i Aalborg Øst.

En storstilet og ambitiøs pr-strategi blev søsat for at bringe både image og økonomi tilbage på ret køl. Stemningen blev vendt fra, at alle medier, fans, tilskuere, sponsorer og samarbejdspartner talte om krise til at tale om “Cool East” og en klub med overskud til at gøre gode gerninger i lokalområdet. Pr-indsatsen har sat fokus på en hel bydel for at skabe samhørighed og stolthed over at leve, bo og arbejde i Aalborg Øst, hvor Aalborg Pirates har hjemmebane.

Det er lykkedes at få medier, fans, tilskuere, sponsorer, samarbejdspartner og klubbens egne folk til at tale om de positive gerninger og begivenheder i Cool East-projektet. Det har givet troen tilbage på, at Aalborg Pirates har fået vendt skuden fra underskud til overskud i mere end i én forstand.

Pr-strategien bag Cool East handler om at få folk til at involvere sig, være en del af et fællesskab og bidrage med god stemning, som i sidste ende har stor betydning for resultaterne på isen og på bundlinjen i ishockeyklubben Aalborg Pirates.

Pr-arbejdet omfatter strategi og eksekvering fra at udtænke planer for Cool East og til at føre dem ud i livet. Her har det både handlet om at lave pressemateriale, afholde pressemøder, tale med pressen og sørge for mediedækning af alle begivenheder.

En række markante virksomheder i Aalborg Øst valgte at støtte op om strategien og samle folk om aktiviteter som motionsdag, legeland før børnene og to store koncerter til glæde for hele byen.

 

Public Image arbejder aktivt og mega professionelt med pr og har med stor succes formidlet aktiviteter i Cool East til eksterne medie- og presserelationer. De har på en overbevisende måde holdt styregruppen bag projektet opdaterede med rapporter om projektets udvikling.
Adm. direktør Thomas Bjuring fra Aalborg Pirates