Klovnerier og newsjacking for SACKit

Når pr og konceptudvikling mødes, opstår der sød musik. Og tilsættes en anelse aktualitet, skabes virale historier og øget omsætning. Dét var netop udfaldet, da designvirksomheden SACKit ønskede synlighed og omtale af deres nye MOVEit-højtaler.

På blot en weekend fik en ganske simpel video på SACKits facebookside lige knap 400.000 likes. Videoen blev lavet som en kommentar til de mange skræmmeklovne, der hærgede i Danmark, og budskabet var klart: “STOP klovnene – start festen”.

Her opfordrede SACKit klovnene til at aflevere deres kostumer, og som tak fik de en splinterny MOVEit højtaler.

Det er i krydsfeltet mellem varme nyhedsemner og konceptudvikling, at vi skabte newsjacking for SACKit.

Kommunikationen, som er bygget op om en aktuel nyhed – uanset om det er video, billede eller tekst – skaber både nysgerrighed, følelser og interesse hos medier og forbruger. Og hvem var ikke ved at være godt træt af klovnene? Med lidt kreativitet og et mobilkamera fik vi hjulpet SACKit godt i gang med at sprede budskabet om den nye højtaler:

Et værre cirkus blev en god oplevelse

Det tog under 24 timer at gå fra idé til eksekvering, og videoen skabte både øget efterspørgsel og salg hos SACKit. Men ikke nok med det, blev der også taget godt imod budskabet blandt klovne. Efter ganske kort tid havde SACKit indsamlet ti klovnekostumer, og dermed fjernet ti skræmmeklovne i Danmark!

Opmærksomheden har genereret et øget salg på webshoppen og skabt efterspørgsel fra vores forhandlere. Også fra flere forhandlere som hidtil ikke har ført den nye MOVEit-højtaler i deres sortiment
CEO Kristoffer Glerup, SACKit

Efter ganske kort tid viste flere medier interesse for den gode historie, og SACKit fik blandt andet omtale i MetroXpress. Faktisk var historien så interessant, at vi hos Public Image blev nævnt i fagmedier som Dansk Markedsføring og Bureaubiz.

Men det kræver både god indsigt og nyhedsforståelse at skabe den helt rette sammensætning af pr, koncept og nyheder – noget vi kan hjælpe dig med.