PR giver nye investorer til MapsPeople
PR giver nye investorer til MapsPeople

Markedet for smart buildings er i eksplosiv vækst, fordi data, som bygninger genererer, i stigende grad bruges til at skabe sundere, mere bæredygtige og produktive indeklimaer. Smart buildings anvender avancerede teknologier som IoT, sensorer og AI til at optimere alt fra energiforbrug og pladsudnyttelse til sikkerhed og brugeroplevelser. Dette omfatter en bred vifte af bygningstyper, herunder virksomhedskontorer, hospitaler, universiteter, lufthavne, butikker, parkeringsanlæg, konferencecentre, flerfamilieboliger og sportsarenaer. 

Denne udvikling skaber store muligheder for innovative teknologivirksomheder som danske MapsPeople, der leverer platformsløsninger (PAAS) til at optimere bygningers funktionalitet og forbedre brugeroplevelsen. For MapsPeople er udfordringen dog at tiltrække investorer, styrke sin position som markedsleder og udnytte momentumet i et konkurrencepræget marked. 

MapsPeople har en mission om at revolutionere måden, vi navigerer og interagerer med rum på. Deres platform, MapsIndoors, kan kortlægge store bygningskomplekser og benyttes både til vejvisning for bygningernes brugere, men også til at opsamle data, der tillader bygningsejerne at optimere både benyttelsen af og energiforbruget i de smarte bygninger. Platformen hjælper kunder med at optimere oplevelsen i fysiske miljøer – fra kontorbygninger og hospitaler til store stadions. Gennem en kombination af organisk vækst, strategiske opkøb og banebrydende teknologi har virksomheden markeret sig som en global aktør. Mens Danmark er et vigtigt hjemmemarked, er de største vækstmuligheder i USA og Tyskland, hvor MapsPeople arbejder aktivt på at udvide sin tilstedeværelse. 

For at understøtte sin vækststrategi har MapsPeople allieret sig med Public Image som PR-partner. Målet har været klart fra begyndelsen: At bruge strategisk pressearbejde som et redskab til at styrke virksomhedens troværdighed, tiltrække flere investorer og cementere positionen som en virksomhed med et stort vækstpotentiale. 

Her er vores opgave som PR-bureau at skabe omtaler i nyhedsmedierne, der øger kendskabet til MapsPeoples som virksomhed og til sit markedspotentiale, således at flere får øjnene op at investere i virksomhedens aktier. 

Indsatsen har blandt andet inkluderet fire målrettede presseindsatser i Danmark, der har profileret MapsPeople som en virksomhed i stærk vækst.  

MapsPeople har overgået sit mål om at øge antallet af investorer med 20% og har i stedet opnået en stigning på 30%. Den første presseindsats, der fokuserede på virksomhedens årsrapport, havde en markant indvirkning på aktiekursen, som steg med imponerende 200% inden for en uge. Dette understreger værdien af at kommunikere strategisk til markedet. 

Fremadrettet arbejder MapsPeople målrettet på at opretholde vækstmomentumet gennem international ekspansion, især i Tyskland og USA, som er nøglemarkeder for virksomheden. Public Image vil fortsat være en vigtig strategisk partner, der sikrer, at MapsPeople forbliver en relevant, troværdig og attraktiv spiller for både investorer og kunder.

0
flere investorer
0
stigning i aktiekurs