Pr for Naturvidenskabernes Hus

Vil du høre mere?

25 15 43 52
[email protected]

Public Image har hjulpet Naturvidenskabernes Hus med at skabe synlighed om to af husets store projekter, nemlig Girls’ Day in Science og Naturfagsmaraton.

Girls’ Day in Science er et landsdækkende projekt i samarbejde mellem Naturvidenskabernes Hus, museer, videnscentre, uddannelsessteder, skoler og gymnasier. Hvert år slår danske virksomheder og uddannelser dørene op for tusindvis af piger fra grundskoler og gymnasier for at inspirere pigerne til en karriere i de tekniske fag. Samtidig sætter kampagnen fokus på den manglende kønsdiversitet inden for it, teknologi og naturvidenskab.

Naturfagsmaraton er et tilbud til elever på mellemtrinet. I samarbejde med virksomheder som fx Vestas og Microsoft udvikler Naturvidenskabernes Hus hvert år et omfattende undervisningsmateriale, som eleverne arbejder med på skolerne. Det hele kulminerer med en sjov konkurrencedag.

I 2020/2021 har Public Image hjulpet med pressearbejdet omkring de to projekter. Det har krævet stor kreativitet, da Naturvidenskabernes Hus flere gange undervejs måtte tilpasse begge events til uforudsete udviklinger i corona-situationen.

Pressearbejdet har bl.a. involveret samarbejde med et stort antal forskelligartede aktører og samarbejdspartnere og proaktiv kontakt til både nationale, regionale og lokale medier såvel som fag- og branchemedier. Derudover har der været behov for et omfattende lineup af cases til bl.a. radio og tv – både rollemodeller fra erhvervslivet og uddannelsessektoren såvel som skole- og gymnasieelever.

Målet har været at udnytte og forløse det iboende pressepotentiale i de to projekter, som begge har en stor samfundsmæssig værdi og relevans.

Læs mere om Naturvidenskabernes Hus og deres events her.

  • LOOP Fitness

    Det handler både om følelser og forretning, når vi hjælper Danmarks næststørste fitnesskæde med at synliggøre sig over hele Danmark.