Skrivekursus: Skriv, så det bliver læst

Lær at skrive kreative tekster, der rammer din målgruppe – og sælger dine varer, ydelser eller budskaber. Tag på skrivekursus hos Public Image i Aalborg, og få alle de små tips, hacks og tricks, der flytter dig fra skribent til dygtig tekstforfatter!

Public Images skrivekursus ‘Skriv, så det bliver læst’ henvender sig til dig, der har brug for at kommunikere klart og præcist på skrift.

Glem alt om seminarer med søvndyssende foredrag, men kom på et arbejdende værksted, hvor du får fingrene i bolledejen. Her kommer du til at skrive meget – og lære meget.

Konkret består kurset af en række øvelser, der gør dig opmærksom på din egen skrivestil og lærer dig at skrive bedre til målgrupper.

Derudover bliver du øvet i genrer som webtekst, content marketing, nyhedsbreve og reklametekst.

 

Samlet giver det dig viden, erfaring og en række praktiske værktøjer, som vil forbedre dine tekster, så du rammer målgruppen med dit budskab. Uanset om du skal sælge et produkt eller dele vigtig information.

Hvert kursus får besøg af en eller flere dygtige gæsteforelæsere, der repræsenterer det bedste inden for deres felt. Gæsteforelæserne præsenteres kort før første kursusgang.

Husk: Kvalitet og kvantitet er hinandens modsætninger. Derfor gør vi opmærksom på, at der er et begrænset antal pladser på hvert kursus. Det betyder, at vi har god tid til at give dig feedback undervejs – og at du ikke skal vente for lang tid med at tilmelde dig.

Kurset afholdes hos Public Image, Boulevarden 24, 1. sal, 9000 Aalborg.

Første kursusgang: Den gode tekst

Igennem en række skriveøvelser arbejder du med din egen skrivestil og lærer at skrive til målgrupper. Her får du en masse tips og tricks til, hvordan du skriver kort og præcist og får din modtager til at reagere. Den store kunst ved at skrive kommercielt er at kunne skrive til en målgruppe og ikke til sig selv – det lærer du her. Desuden får du et effektivt redskab til at undgå skriveblokeringer.

Derudover arbejder vi også med kommatering og får aflivet myter og alle de misforståede huskeregler, vi har lært i folkeskolen og af vores gamle moster.

Her lærer du nemt at sætte 90 procent af dine kommaer rigtigt. Uanset hvad dit udgangspunkt er.

Anden kursusgang: Den konverterende tekst

Nu bliver det konkret. Vi arbejder med søgemaskineoptimerede webtekster – og du kommer i gang med at skrive bedre tekster til dit site. Der er lige så mange tilgange til SEO, som der er bureauer i Danmark, men vores filosofi er at skrive, så webteksten både er målrettet Googles søgerobotter og målgruppen. Det lærer du også at gøre.

E-mail-markedsføring kan være en af de billigste og mest effektive måder at skabe salg på – eller totalt spild af ressourcer. Her lærer du, hvordan du gør dig fortjent til modtagerens opmærksomhed, tid og penge. Vi arbejder med at skabe interessant og relevant indhold i nyhedsbreve, som modtagerne næsten ikke kan vente med at åbne. Det giver høj åbningsrate og konvertering.

På skrivekurset hos Public Image blev jeg opmærksom på min egen skrivestil, og jeg blev udfordret på min kreativitet i skriveprocesserne. Det har betydet en kæmpe forskel for mig, fordi jeg nu er udstyret med værktøjer, som hjælper min skrivestil til at blive bedre – og langt mere levende.
Heidi Holler, kommunikationsmedarbejder, Aalborg Kommune

Tredje kursusgang: Den sælgende tekst

Nu er vi klar til at arbejde med tekst som en ægte tekstforfatter. Vi bruger alle vores erfaringer fra de to foregående kursusgange og kaster os ud i konceptudvikling og tekstforfatning til reklametekster. Vi arbejder med idegenerering og forbedrer et par annonceoplæg fra den virkelige verden.

Det er ikke pænt at sætte folk i bås. Men det gør vi alligevel. Du bliver nemlig præsenteret for et segmenteringsværktøj, der giver dig en indsigt i, hvordan du skal kommunikere til forskellige persontyper.

Det gør du helt konkret for en case-virksomhed ved at lave en facebookkampagne, som rammer et defineret segment lige i hjertet og får dem til at købe ind på dit budskab. Efterfølgende gør du kunsten efter ved at lave en annonce for din egen virksomhed eller organisation.

Hvad får jeg med hjem fra kurset?

Efter at have afsluttet skrivekurset, har du lært at skrive kort, præcist og til målgrupper. Du er opmærksom på din skrivestil og evner at ændre den efter opgaven og målgruppen. På den måde er du i stand til at skrive kommercielle tekster, der fanger dine kunders opmærksomhed og skaber handling eller salg.

Samtidig er du blevet endnu bedre til kommatering og har helt konkret lavet søgemaskineoptimerede webtekster, et konverterende nyhedsbrev og en effektiv facebookkampagne, som du kan tage med hjem og implementere i din virksomhed eller organisation.

Du får selvfølgelig vores slides fra kurset. Men helt ærligt: Du kommer aldrig til at kigge på dem. For det er dine praktiske erfaringer fra øvelserne, som du kommer til at bruge hver dag fremover.

Rigtig godt skrivekursus med fokus på kommunikation og budskaber der fanger læseren. Jeg fik konkrete og brugbare værktøjer med derfra, som med fordel kan bruges i praksis. Jeg kan varmt anbefale kurset til andre, som interesserer sig for kommunikation. Og ikke mindst så var det super hyggeligt.
Camilla Østedgaard Breüner, marketingkoordinator, Skallerup Seaside Resort