Praktik: Ekstern kommunikation

Jasper Dyg

Direktør

25 15 43 52
[email protected]

Public Image søger praktikant, der kan hjælpe os med at facilitere vores egenmarkedsføring. Du får således en konceptudviklende og projektledende rolle, når du sammen med kollegaerne udvikler og eksekverer vores stemme ud i verden.

Drømmer du om at arbejde internt i en virksomhed, men overvejer samtidig også at snuse til bureaulivet? Så har du chancen nu. Vi søger en kommunikationspraktikant til efterårssemesteret, der kan hjælpe os med at facilitere og eksekvere bureauets markedsføring.

I forløbet kommer du til at omsætte teori til praksis og får relevant erfaring med strategisk kommunikation, projektledelse, koordinering, tekstforfatning og content-produktion i bred forstand. Samtidig får du en anbefaling og en række konkrete cases på dit arbejde med herfra, som du kan bruge i din jobsøgning efter endt uddannelse.

Vi kommer i høj grad til at supportere dig og lære fra os, men som person bliver du nødt til at være selvkørende og have drive og gennemslagskraft for at kunne nå i mål.

Dine opgaver

Som praktikant bliver din rolle, sammen med os, at lægge strategien og eksekvere content til vores forskellige kanaler. Her skal vi have udarbejdet en kommunikationsstrategi og defineret kernebudskaberne til en række målgrupper inden for B2B.

Du kommer til at indgå i en arbejdsgruppe, hvor du er ressourcen, der skriftligt definerer strategien. Samtidig er din opgave som projektleder at aftale og koordinere medarbejdernes bidrag til den eksterne kommunikation – ligesom du også selv er eksekverende. Akkurat som du vil gøre efter endt uddannelse i et job som kommunikationsmedarbejder internt i en virksomhed.

Dine opgaver bliver således at:

  • Udarbejde kommunikationsstrategi
  • Definere kernebudskaber
  • Definere og koordinere medarbejdernes bidrag til SoMe, cases og blog
  • Producere content til SoMe og blog
  • Producere video – enten selv eller sammen med videofotograf
  • SoMe-annoncering

Det vil være en fordel, hvis du har erfaring med at producere video og oprette annoncekampagner på sociale medier. Samtidig forventer vi, at du har talent for at skrive og styr på kommatering.

Efter endt praktikforløb er der mulighed for ansættelse som studiemedarbejder, hvor du driver projektet videre og eksekverer yderligere opgaver for bureauet og vores kunder.

Praktikforløbet er i efterårssemesteret fra september til og med december, men vi tilpasser perioden til kravet fra dit studie. Din arbejdstid bliver 30 timer pr. uge.

Vi glæder os til at høre fra dig. Ansøg her.