7 emotionelle triggers, der engagerer dine læsere

Jasper Dyg

Direktør

+45 25 15 43 52
[email protected]

Den gode tekst gør indtryk. Og indtryk skabes gennem følelser. Hvad enten det er glæde, forbløffelse, forargelse eller noget helt fjerde. Nogle tekster får dig til at rynke på næsen eller løfte øjenbrynene, mens andre får dig til at smile bredt eller grine højt. Det er de tekster, der får os til at føle allermest, som vi husker allerbedst.

Hvis du vil have din læser til at huske dit nyhedsbrev, din hjemmesidetekst eller dit blogindlæg, kan du med fordel bruge emotionelle triggers. Det er de følelser, du søger at ramme hos din læser.

Og de kan være værd at overveje, inden du går til tasterne, for de skaber engagement og hjælper med at bygge et tættere forhold mellem dig og dine læsere.

Få her 7 emotionelle triggers, der får dine læsere til at føle:

 

1. Frygt
En af de stærkeste triggere er frygt. Frygten for at gå glip af noget. Fx hvis man ikke downloader din e-bog, skriver sig op til dit nyhedsbrev eller køber din ydelse.

 

2. Drømme
Vi drømmer alle om at blive klogere, hurtigere, større, bedre. Tal til læsernes drømme og servér en løsning, der tager din læser tættere på at få opfyldt sine.

 

3. Grådighed
Mennesker er grådige. Vi vil have meget for lidt – også mere end vi har brug for. Det er fx lokkende at vide, at vi kan spare mange penge, eller at der kun et få pladser tilbage til dit webinar.

 

4. Knaphed
Intet får os mere ud af fjerene end at vide, at noget, vi gerne vil have, snart ikke er tilgængeligt længere. Gør dine læsere opmærksomme på, at dit tilbud ikke varer evigt.

 

5. Humor
Hvem elsker ikke et godt grin? Humor virker i mange situationer. Også i tekster. Men overvej altid, hvornår det er passende at bruge, og hvornår det ikke passer ind.

 

6. Forfængelighed
Vi stræber efter de ting, der får os til at se godt ud. Både over for os selv og for andre. Derfor er forfængelighed en effektiv trigger, der taler til de fleste.

 

7. Eksklusivitet
Vi vil have det bedste og være de første. Derfor går vi efter kvalitet og søger de bedste services og de nyeste produkter.

  • <strong>B2B-virksomheder mangler mål og retning i deres kommunikation</strong>

    Mange danske B2B-virksomheder vil øge deres marketingsbudgetter, viser en rapport fra Danish Export Association og Brandmovers. Men de risikerer at fejle, fordi de mangler en klar plan med deres aktiviteter.  Hos Public Image arbejder vi altid strategisk med pr og kommunikation, når vi rådgiver og hjælper vores kunder. Her er det vigtigt, at vi har …

  • <strong>Marketing og TikTok. Skal din virksomhed med på trenden?</strong>

    TikTok har været et kontroversielt debatemne siden mediet nåede til Danmark, men nu er diskussionen for alvor blusset op. Diskussionen omhandler ikke kun click per view og effekt, men også etik og cybersikkerhed. Her kan du blive klogere på TikTok, og hvordan mediet er vokset fra at være et nichemedie til at blive allemandseje og …

  • Brug årsregnskabet i jeres strategiske kommunikation

    Årsregnskabet er en vigtig kilde til information, når journalister, potentielle kunder og samarbejdspartnere søger viden om en virksomhed. Læs her hvorfor ledelsesberetningen er lige så vigtig som jeres hjemmeside, nyhedsbreve og SoMe-kanaler.