7 emotionelle triggers, der engagerer dine læsere

Jasper Dyg

Direktør

+45 25 15 43 52
[email protected]

Den gode tekst gør indtryk. Og indtryk skabes gennem følelser. Hvad enten det er glæde, forbløffelse, forargelse eller noget helt fjerde. Nogle tekster får dig til at rynke på næsen eller løfte øjenbrynene, mens andre får dig til at smile bredt eller grine højt. Det er de tekster, der får os til at føle allermest, som vi husker allerbedst.

Hvis du vil have din læser til at huske dit nyhedsbrev, din hjemmesidetekst eller dit blogindlæg, kan du med fordel bruge emotionelle triggers. Det er de følelser, du søger at ramme hos din læser.

Og de kan være værd at overveje, inden du går til tasterne, for de skaber engagement og hjælper med at bygge et tættere forhold mellem dig og dine læsere.

Få her 7 emotionelle triggers, der får dine læsere til at føle:

 

1. Frygt
En af de stærkeste triggere er frygt. Frygten for at gå glip af noget. Fx hvis man ikke downloader din e-bog, skriver sig op til dit nyhedsbrev eller køber din ydelse.

 

2. Drømme
Vi drømmer alle om at blive klogere, hurtigere, større, bedre. Tal til læsernes drømme og servér en løsning, der tager din læser tættere på at få opfyldt sine.

 

3. Grådighed
Mennesker er grådige. Vi vil have meget for lidt – også mere end vi har brug for. Det er fx lokkende at vide, at vi kan spare mange penge, eller at der kun et få pladser tilbage til dit webinar.

 

4. Knaphed
Intet får os mere ud af fjerene end at vide, at noget, vi gerne vil have, snart ikke er tilgængeligt længere. Gør dine læsere opmærksomme på, at dit tilbud ikke varer evigt.

 

5. Humor
Hvem elsker ikke et godt grin? Humor virker i mange situationer. Også i tekster. Men overvej altid, hvornår det er passende at bruge, og hvornår det ikke passer ind.

 

6. Forfængelighed
Vi stræber efter de ting, der får os til at se godt ud. Både over for os selv og for andre. Derfor er forfængelighed en effektiv trigger, der taler til de fleste.

 

7. Eksklusivitet
Vi vil have det bedste og være de første. Derfor går vi efter kvalitet og søger de bedste services og de nyeste produkter.

  • 8 anti-råd til krisekommunikation

    Det, I troede aldrig ville ske, er sket. Virksomheden er havnet i en krise. Journalister, kunder og samarbejdspartnere stiller spørgsmål på telefon, mail og sociale medier. Her er otte dårlige råd til, hvordan du håndterer det.

  • Derfor bør nyhedsbrevet være en del af jeres eksterne kommunikation

    Vidste du, at vi i gennemsnit bruger mere end 5,5 timer på e-mails hver dag? Der er rigtig mange gode grunde til, at nyhedsbrevet bør være en del af din eksterne kommunikation – her giver vi dig fem af de vigtigste

  • Sådan skaber du en god B2B LinkedIn!

    LinkedIn er dit udstillingsvindue, og et pænt og professionelt udstillingsvindue kan positionere din virksomhed overfor både nuværende og potentielle nye kunder. Men hvilket indhold skal man publicere på LinkedIn? Og hvad bør du have i mente, når det kommer til en god virksomhedsside?