Studiejob som juniortekstforfatter
Vi søger en studiemedarbejder med talent for tekstforfatning og produktion af video-content.
Vi søger en studiemedarbejder med talent for tekstforfatning og produktion af video-content.
De fleste, som kender til story-funktionen på Instagram, ved nok også, at ikke alle havde mulighed for at bruge swipe-up. Swipe-up var en funktion, der gav nogle brugere mulighed for at linke direkte til forskellige produkter og hjemmesider. Denne funktion var kun mulig for Instagram-brugere med over 10.000 følgere. Men nu er swipe-up funktionen altså …
I efteråret 2020 blev story-funktionen en realitet på LinkedIn. Dog blev det en kort fornøjelse, da funktion allerede ophører ved udgangen af september 2021. LinkedIn forklarer i et indlæg, at årsagen til, de vælger at fjerne funktionen skyldes, at brugerne ikke føler, story-funktionen lever op til deres behov. Vi kender allerede story-formatet fra Snapchat, Instagram og …
Har du nogensinde glemt en vigtig fødselsdag? Glemt at sætte mælken tilbage i køleskabet, efter du har brugt den? Eller kommet til at vaske en farvet strømpe med en hvid vask? Her er 7 af de mest udbredte grammatik- og sprogfejl.
At have et godt mediekriseberedskab betyder, at man er forberedt så godt som muligt til den dag, en omdømme- eller mediekrise rammer. Det gør man ved at have et gennemtænkt kommunikationsberedskab klar.
Den gode tekst gør indtryk. Og indtryk skabes gennem følelser. Det er de tekster, der får os til at føle allermest, som vi husker allerbedst.
Modtagere kan bestå af mange forskellige målgrupper. Men én ting kan du være sikker på, uanset hvem din målgruppe er: De er mennesker. Få 3 tips til at kommunikere dit budskab, så læseren forstår det.
Tænk dig godt om, før du breaker en vigtig nyhed. Du får mest ud af din kommunikationsindsats, hvis du bruger medierne i den rigtige rækkefølge.
Hvordan vasker man en god tekst? 90 grader i maskinen og gerne en tur i tumbleren også. En god tekst er nemlig, udover at være skrevet til målgruppen, kort og læsbar.
En overskrift er lidt ligesom den første date. Hvis ikke du giver et godt indtryk, ender du med at sidde alene tilbage. Den gode overskrift skal vække interesse og give lyst til at vide mere.
PR har mange facetter. Fra historien indtræffer, til den finder vej til mediernes søgelys. Det kræver relevant indhold, nuanceret historiefortælling og gode relationer i mediebranchen. Og den slags relationsopbygning tager tid og kræver tillid.
Det er ikke kun banker, investorer, leverandører og kreditorer, der kigger på årsregnskaber, når de søger oplysninger om din virksomhed. Det gør journalisterne i høj grad også.
Med en god call-to-action kan du forvandle nysgerrige besøgende på din side til betalende kunder. Men det kræver, at du tydeliggør, hvad du forventer af dem, og hvad de kan forvente af dig.
Man siger, at et billede siger mere end 1000 ord. Men på Google er det lige omvendt. Hvis du gerne vil ligge øverst vel at mærke. Og det vil du selvfølgelig gerne, hvis du ønsker flere besøgende på din hjemmeside og i sidste ende flere kunder og øget omsætning.
Mangel på inspiration. Søgen efter de rigtige ord. En kamp mod tiden. Vi kender det alle sammen. Skriveblokade. Vi har samlet vores bedste råd til at overvinde den.
Pauser er et vigtigt redskab, når du skal holde en tale eller mundtlig præsentation. Og der er gode grunde til at sløjfe misforståelserne om, at pauser er tegn på usikkerhed, eller at de gør stemningen akavet – tværtimod er tilrettelagte pauser et tegn på, at du har ordet og situationen i din magt.
Vidste du, at vi hver dag bruger over tre timer på vores arbejdsmail og over to timer på vores private mail?
God intern kommunikation skaber sammenhængskraft og sikrer, at alle trækker i samme retning. Men det er desværre ofte et nedprioriteret område. Genkender du disse almindelige faldgruber?