Strategisk PR skaber global synlighed omkring droneforsvarsteknologi
Strategisk PR skaber global synlighed omkring droneforsvarsteknologi

I en tid, hvor truslen fra ondsindet brug af droner vokser globalt, har MyDefence, en dansk markedsleder inden for droneforsvar, oplevet markant vækst og stigende efterspørgsel på deres avancerede løsninger. Siden den spæde begyndelse for over ti år siden har MyDefence arbejdet ud fra en klar mission: At redde liv ved at forhindre droneangreb.

I samarbejdet med MyDefence har opgaven for Public Image været at skabe opmærksomhed og brande MyDefence som en global vigtig aktør inden for forsvarsteknologi.

Gennem målrettede presseindsatser og eksponering i danske og internationale Forsvars – og branchemedier har strategien fra start været at understøtte MyDefence’s position som en vigtig strategisk spiller i forsvarsindustrien. For MyDefence er det afgørende at have positive offentlige relationer i Danmark samt at have en stærk national og international medietilstedeværelse.

Selvom MyDefence er kendt i branchen for deres arbejde inden for militært droneforsvar, oplever virksomheden også vækst inden for indenrigssikkerhed og kommercielle sektorer. Det omfatter eksempelvis kritisk infrastruktur som energi, strøm/gas, regeringsofficielle bygninger, og transportknudepunkter som lufthavne og fængsler, hvor truslen fra ondsindet brug af droner er støt stigende.

Tre store milepæle på få måneder
Under et halvt år inde i samarbejdet med MyDefence har virksomheden opnået hele tre større milepæle, som har dannet basis for PR-samarbejdet og givet nyhedsomtaler i både danske og internationale medier. 

I juni 2024 blev MyDefence solgt til den britiske kapitalfond Bridgepoint for et stort trecifret millionbeløb, hvilket gjorde det muligt for virksomheden at igangsætte en større vækst på både det europæiske og amerikanske marked. Dernæst opnåede MyDefence en blåstempling af NATO, da virksomhedens løsninger blev valgt til at indgå i den første rammeaftale i NATOs historie for indkøb af forsvarsmateriel til medlemslande. En aftale, der forventes at øge MyDefence’s omsætning med op til 30 % og forkorte salgsprocessen markant.   

For at kunne imødekomme denne stigende efterspørgsel og de kommende ordrer fra NATO-medlemslande har MyDefence senest åbnet nye produktionsfaciliteter i Nørresundby. Disse faciliteter gør virksomheden i stand til at tidoble sin produktionskapacitet og sikre hurtig levering af deres produkter. Derudover har MyDefence med det nye produktions-setup sikret en skalerbar model til at åbne produktioner andre steder i verden.  

Ved at sørge for målrettet PR-omtale i nøglemarkeder som Europa, USA, og Asien, sigter Public Image mod at skabe en solid forståelsesramme omkring MyDefence’s produkter og deres anvendelser, hvilket skal føre til en øget brandbevidsthed og styrket tilstedeværelse på internationale markeder. 

Missionen er klar: Public Image skal hjælpe med at styrke MyDefence’s brandposition på det globale marked gennem målrettet og effektiv PR. 

0
Omtaler i danske medier
0
Omtaler i internationale medier
0
Flere omtaler i forhold til året før