Svanehøj har sat kurs mod at bidrage til udfasningen af fossile brændsler – med Public Image som strategisk og udførende partner på kommunikation.
Hvordan skaber man en ny kommunikationsplatform for et velrenommeret brand, der skal ud at stå på egne ben efter flere år som del af en stor international koncern?
Den spændende opgave fik vi hos Public Image fornøjelsen af at løse, da det danske pumpe-brand, Svanehøj, i 2019 blev købt ud af den finske Wärtsilä-koncern og etableret som en selvstændig virksomhed med hovedkontor i Svenstrup ved Aalborg.
Siden er det gået stærkt, og efter flere år med konstant vækst blev Svanehøj i 2024 solgt i en milliardhandel. Virksomheden har nu taget hul på et nyt og spændende kapitel som en del af amerikanske ITT – fortsat med Public Image som betroet partner på PR og kommunikation.
– For os handler et samarbejde primært om at skabe resultater, men også om forståelse og god kemi. Public Image har stor erfaring og indsigt i den globale marinebranches markeder og kundesegmenter og har skabt en dyb forståelse for Svanehøjs strategi og dna. På baggrund af dette er de lykkedes med at få kommunikeret de rigtige historier via de rigtige kanaler og dermed skabt et solidt fundament for at forløse vores PR- og kommunikationspotentiale. Public Image-teamet er super professionelt og behageligt at arbejde sammen med, og vi kan kun varmt anbefale dem til andre, udtaler Anette Hurup, Chief Communications Officer i Svanehøj.
Som specialist i B2B-kommunikation hjælper vi Svanehøj med at positionere sig internationalt i en tid, hvor søfartens udfasning af olie begynder at tage fart. Skærpede krav til skibes udledning af CO2 og skadelige partikler øger den globale efterspørgsel på Svanehøjs speciale; pumpesystemer og sikkerhedsudstyr til flydende gas. Med afsæt i purpose’et ”Powering a better future” fortæller vi de gode historier fra Svanehøj via internationale marine- og offshoremedier og egne kanaler.
Vores samarbejde med Svanehøj spænder vidt og bredt inden for kommunikationsfeltet og omfatter blandt andet internationalt pressearbejde, LinkedIn, nyhedsbreve, artikler og kundecases, white papers, årsregnskaber og ESG-rapportering.