International rebranding i den maritime verden

Vil du høre mere?

25 15 43 52
[email protected]

Pumpevirksomhederne Svanehøj og Hamworthy Pumps har sat kurs mod at bidrage til en renere verden – med Public Image som strategisk og udførende partner på kommunikation.

Hvordan skaber man en ny kommunikationsplatform for to velrenommerede brands, der skal ud og stå på egne ben efter flere år som del af en stor international koncern?

Den spændende opgave fik Public Image fornøjelsen af at løse, da de maritime brands Svanehøj og Hamworthy Pumps blev købt ud af den finske Wärtsilä-koncern og samlet i et nyt Svanehøj Group med hovedkontor i Svenstrup ved Aalborg.

Vi hjælper Svanehøj Group med at positionere sig internationalt i en tid, hvor den globale efterspørgsel på virksomhedens speciale; pumpesystemer til gas, er i kraftig vækst. Og hvor skærpede krav til skibes udledning af svovl får rederierne til at efterspørge de løsninger, som Svanehøj Group er specialist i. Med afsæt i et purpose om at bidrage til en renere verden fortæller vi historier fra Svanehøj-koncernen via internationale fagmedier og egne kanaler som website, LinkedIn og nyhedsbreve.

 

– For os handler et samarbejde primært om at skabe resultater, men også om forståelse og god kemi. Public Image har stor erfaring og indsigt i den globale marinebranches markeder og kundesegmenter og har skabt en dyb forståelse for Svanehøjs strategi og dna. På baggrund af dette har de lykkedes med at få kommunikeret de rigtige historier via de rigtige kanaler og dermed skabt et solidt fundament for at forløse vores PR- og kommunikationspotentiale. Public Image-teamet er super professionelt og behageligt at arbejde sammen med, og vi kan kun varmt anbefale dem til andre, udtaler Anette Hurup, marketing manager i Svanehøj.

 

Vores opgaver for Svanehøj Group og datterselskaberne Svanehøj Danmark og Hamworthy Pumps Singapore omfatter blandt andet intern og ekstern kommunikationsstrategi, internationalt pressearbejde, nyhedsbreve, kundecases, strategihåndbog, brochurer og webtekst.

  • Aalborg Kongres- & Kultur Center

    Godt begyndt er halvt fuldendt. Aalborg Kongres- og Kulturcenters nye afdeling for bæredygtighed har fået en kommunikationsstrategi, der hjælper med at fokusere og prioritere indsatser.