Public Image var med som PR-partner, da Skandinaviens største teglproducent, Randers Tegl, gik på markedet med murstenskonceptet ”Greener”, hvor CO2-aftrykket er reduceret med 50%.
Den grønne omstilling står højt på dagsordenen hos Randers Tegl, der i flere år har arbejdet målrettet på at reducere sin udledning af klimagasser.
Da virksomheden stod med en vigtig lancering af den nye produktserie Greener, hvor CO2-aftrykket er 50 procent lavere end de øvrige mursten i sortimentet, fik vi hos Public Image fornøjelsen af at stå for pressestrategi og mediehåndtering.
Forud for lanceringen af Greener havde Danmark netop fået en ny national strategi for bæredygtigt byggeri, der sikrede indfasning af CO2-krav på alle større byggerier fra 2023. Det betød større krav til dokumentationen i et nybyggeri. Derfor var det en vigtig del af fortællingen, at Randers Tegl samtidig havde udarbejdet en miljøvaredeklaration (EPD), som nøjagtigt dokumenterer miljøpåvirkningen fra den enkelte sten.
Lanceringen af Greener-serien indgår samtidig i en større fortælling om Randers Tegls klimaforpligtelse og koncernens budskab om, at tegl er et af de mest klimavenlige materialer, man kan bygge med – alene i kraft af stenens meget lange levetid.