Selv den dygtigste bilist kan blive involveret i et færdselsuheld, og den mest ansvarlige virksomhed kan blive ramt af en krise. Vi står til rådighed, når krisen rammer – og optimalt har vi hjulpet med at lave en krisestrategi og handlingsplan inden.
Krisekommunikation er et kompetenceområde, hvor vi er superspecialiserede, men aldrig vil kunne lave cases eller tale om vores resultater inden for akut rådgivning, vejledning og mediehåndtering. Selvom de involverer fødevareproducenter, sportsforbund, entreprenører, et enkelt cirkus og også et par kendte, der uforvarende er kommet i offentlighedens søgelys.
Oftest har det handlet om at gå i dialog med pressen, rette eventuelle misforståelser og få belyst sagen fra begge sider. Eller at få trukket udtalelser tilbage fra lidt for ivrige medarbejdere der ikke have mandat eller kompetencer til at udtale sig om en konkret, vanskelig sag.
De færreste virksomheder og organisationer har dårlige intentioner. Men uheld og misforståelser opstår, og medarbejdere kan uforvarende og i nogle tilfælde også forsætligt udføre handlinger, der er til skade for din virksomheds omdømme.
Ligesom det er klogt at have tegnet en udvidet sundhedsforsikring, inden du bliver en del af et færdselsuheld, er det en rigtig god ide at have lavet en strategi og handlingsplan for krisehåndtering, inden krisen rammer. Forhåbentlig får du aldrig brug for nogen af delene.
Få en strategi for krisekommunikation, som fastlægger de svagheder eller trusler, der kan bringe din virksomhed i krise. Vær beredt med en handlingsplan, når krisen opstår, så der ikke opstår tvivl om, hvem der har ansvar, hvordan der kommunikeres i vanskeligste situationer, og hvem der håndterer kommunikationen internt og eksternt.
Vær på forkant af krisen med en strategi og handlingsplan – eller kontakt os for håndtering af en akut opstået krise på 25 15 43 52.